Wednesday 27 February 2013

Adakah benar pope xvi masuk islam?

Gempar bukan, dengar cerita macam tulah hasil dari blogwalking aku.Masih terdapat keraguan tentang kesahihan nya.Kalau betul lagi benar kenapa tidak 'kecoh'? Paling tidak keluar berita ke,news paper ke..ke hanye aku yang terlepas pandang dan tak tengok Bulletin Utama?

Baiklah, demi bersangka baik, kalau benar.Ya ! ia sebuah kemenangan bagi kita umat islam.Alhamdulillah Allah telah membuka hidayah kepadanya.Sama samalah kita mendoakan dia agar berjaya menjadi muslim yang sejati dan beriman.Sudah tentu credit kepada kita umat islam dimana dia pasti(jangkaan aku) akan membuka pekong helah kristianiti dan konspirasi penyembah dajjal/Iblis.Dan memang pasti kalau benarlah dia memeluk islam, makin ramai lah kristian yang memeluk islam. Alhamdulillah..

Akan tetapi, kalau ini semua hanyalah satu agenda bagaimana pula ? 

Masih ingkatkah lagi perihal post dari bloger Malaysia selang beberapa tahun yang lepas? Mereka telah menyalin balik perbualan tentang seorang rakyat Malaysia yang duduk di oversea berjirankan seorang paderi. Masih ingatkah pada apa yang mereka bualkan? Konspirasi researcher atau mereka yang suka membaca mesti akan tahu apa yang aku cuba sampaikan.

Pun begitu, marilah kita bersangka baik disamping berjaga jaga.Lagipun seperti yang aku udah bilang belum ada kesahihannya.Setakat ni belum ada kata putus dari mana mana para alim mahupun para bloger yang terkenal.Takpelah , kita tinggalkan soalan itu kepada mereka yang arif dan lurus dalam kebenaran.Kita juga punya tanggung jawab sendiri iaitu mengambil langkah berjaga jaga jangan makan suap je cerita mana mana tanpa usul periksa.InsyAllah selepas exam esok hari ada masa aku research perihal cerita ni.

Updated: 1 march 2013 1:20am

Orite macam nilah, cite punye cite rupe rupenye ia merupakan satu hoax.Ternyata ada segelintir yang sengaja mahu mempermainkan isu ini.Akhirnya yang haq tetap menang.Aku memang dah janka sebenarnye, tak kan la pope tu berani masuk islam, comfirm kene ancaman bunuh takpun kene suap BERBILLION agar tak convert.Pengajaran disini macam aku cakap, zaman serbe canggig, dunia dihujung jari oleh yang demikian selidiklah sesuatu fakta dengan teliti.Kepada bloger malaysian yang membenarkan isu ini, henti hentikan lah,sudah terjawab dah pun. So maaf dari aku atas ketelanjuran, lagipun aku just cakap 50 - 50 percaya.

Salam, 

No comments:

Post a Comment