Monday 17 December 2012

Fenomena UFO apakah realiti atau fantasi ?




Wahai sedara ku dan pembaca semua, izinkan aku meluahkan apa yang terbuku tersimpan.Masih ramai yang tak sedar mereka berada dikeliling kita.Fenomena pernampakan UFO semakin menjadi jadi diserata dunia.Beruntunglah kepada mereka yang telah mengalami pernampakan mereka dengan mata sendiri,aku tidak terkecuali.Mereka seperti berani untuk memunculkan diri taktala umat manusia dibuai mimpi yang penuh keegoan dengan menidakkan kewujudan mereka.Bukankah tuhan telah mengatakan ada makhluk selain kita?

Bukan untuk menakut nakut kalian, dan tidak pula untuk mendewa dewakan.Hanya untuk memperbetulkan persepsi orang ramai yang menidakkan mereka.Tidak pasti pula mereka ciptaan siapa.Manusia kah? atau makhluk sedia ada ciptaan tuhan yang selama ini memerhati kita dan menjadi penghuni bumi bersama.Aku berharap suatu hari nanti akan kita temu jawapannya demi kesedaran manusia sejagat.Agar kita tidak mudah dipermainkan lantas diperkotak katikan oleh individu yang sentiasa mengambil peluang menyesatkan manusia.Dilubuk hati kecil ku sering ku khuatiri mereka muncul didepan khalayak ramai dengan banyaknya secara tidak disangka sangka tanpa sempat berkata apa.Dan ternyata ketika itu baru anda menghantuk dinding dikepala menanyakan mimpi atau sedar.Tapi ingatlah jangan takut kepada mereka, tetaplah mereka makhluk tuhan juga.

Apakah yang mereka inginkan? apakah mereka kawan atau lawan? Persoalan ini sering tercetus di minda.Masih ramai yang lebih arif diluar sana, tetapi sengaja mereka merahsiakannya. Atau mungkin mereka TERPAKSA merahsiakan.Biarlah yang mencari kebenaran meneruskan kajian.Jangan dipersendakan apatah lagi dipinggirkan.Insyallah kalian akan mengetahui nya juga suatu hari nanti,aku jamin malah penuh yakin.Hanya masa yang akan menentukan.

Apa yang lebih penting, dunia semakin dipenghujung jalan. Sedikit klu untuk tatapan,
FAHAMILAH MAKSUD SEBENAR KITA DIJADIKAN SEBAGAI KHALIFAH DIMUKA BUMI.



Surah Al-Baqarah ayat 30.
Dan ingatlah ketika Tuhanmu berfirman kepada para malaikat.
Sesungguhnya Aku ingin menjadikan seorang khalifah di muka bumi….”
lalu para malaikat menjawab….
Adakah kamu ingin menjadikan di atas muka bumi ini orang-orang yang akan merosakkan bumi dan menumpahkan darah?”
“….sedangkan kami pula sentiasa bertasbih dengan memuji Engkau dan
mensucikan Engkau…”
“Sesungguhnya Aku tahu apa yang kamu semua tidak tahu.”




1 comment:

  1. “Adakah kamu ingin menjadikan di atas muka bumi ini orang-orang yang akan merosakkan bumi dan menumpahkan darah?”

    Peristiwa lepas yg dijadikan pengajaran oleh para malaikat.... Sebelum manusia terdapat umat lain yg telah dijadikan Allah.

    ReplyDelete